Dzisiejszy marketing przeniósł się w dużej części do Social Mediów: Facebooka, Instagrama, Twittera a nawet Tiktota. Te portale dają ogromne możliwości prowadzenia skutecznych kampanii reklamowych, zarówno jeśli chodzi o małe, lokalne firmy jak i duże marki.
Jakie są typy reklam w Social Mediach?
Po pierwsze lokowanie produktu i posty sponsorowane. Polega to na reklamie przez znanego influencera danej marki w zamian za wynagrodzenie. Dobrym przykładem może być ostatnie „kupno” mieszkania przez Julię Wieniawę – znaną aktorkę i influencerkę, która na swoim profilu rzetelnie opisywała i chwaliła dewelopera i firmę remontową z którymi współpracowała. Nietrudno się domyślić, że takie mieszkanie w zamian za reklamę otrzymała w bardzo korzystnej cenie lub nawet za darmo. Podobnie jest z kosmetykami, ubraniami czy sprzętami elektronicznymi w przypadku innych znanych influencerów.
Drugim bardzo skutecznym typem reklamy są kampanie reklamowe np. na Facebooku czy Instagramie. Dlaczego one są skuteczne? Zastanówmy się jak wygląda reklama na różnych stronach internetowych, a jak na Facebooku. Reklama na witrynach internetowych zasłania treści, jest nachalna, natarczywa i głównie irytuje. A czy na Facebooku reklama jest standardowym, denerwującym banerem? Nie. Jest to najzwyklejszy post, który przypomina inne wpisy naszych znajomych, influencerów czy firm, które obserwujemy. Przełamuje się wtedy pierwszą, najtrudniejszą barierię w marketingu, czyli zachęcenie potencjalnego klienta do zapoznania się z reklamą. Dodatkowo Facebook umożliwia stworzenie personalizowanej kampanii reklamowej, czyli dostosowanie grupy odbiorów do potrzeb. Dzięki temu szkoła jazdy będzie pojawiać się głównie uczniom zmierzającym ku pełnoletności, a nie osobom po 40, które już taką licencję posiadają. Salon sukien ślubnych będzie zaś reklamowany wśród osób szukających cenników ślubów i w określonym wieku, raczej mały sens jest by reklamować suknie ślubne wśród młodzieży w wieku 14-16 lat.
To jest właśnie klucz reklam w Social Mediach, dzięki któremu są one tak skuteczne. Nie są one natarczywe i denerwujące. Można powiedzieć, że są to najnormalniejsze posty, które nie różnią się niczym od wpisów naszych znajomych. Przyciągają uwagę, zachęcają do zapoznania się i spotykają się z dużym zainteresowaniem i zrozumiemien.