Odpowiednie zarządzanie marketingiem w Social Mediach jest kluczem do sukesu. W dobie ogromnej konkurencji i reklam zdobywających popularność nie przez świetny produkt, a po prostu śmieszną, charakterystyczną kampanię reklamową przebicie się i zdobycie klientów nie jest wcale tak prostym zadaniem. Wykupienie kampanii reklamowej na Facebooku bez większych przemyśleń i organizacji może nie przynieść zamierzonych skutków, podobnie na Instagramie.
Jak więc odpowiednio zarządzać kampanią reklamową w Social Mediach?
Wydaje się, że kluczowym aspektem każdej kampanii reklamowej jest jej grupa docelowa. Nie ma żadnego sensu wśród 15-latków reklamowania salonu sukien ślubnych czy pokazywania reklamy paintballa wśród kobiet nielubiących sportu i interesujących się głównie kosmetologią. To właśnie dlatego Facebook umożliwia w wyborze kampanii reklamowej dostosowanie jej najważniejszych elementów. Można ocenić swoją grupę docelową zarówno po miejscu zamieszania (nie będziemy przecież reklamować toru gokartowego w Krakowie wśród mieszkańców Gdańska), wieku użytkowników, ich wykształceniu, zawodzie czy historii wyszukiwań w internecie. To pozwala zamienić denerwującą reklamę, w ciekawy post niczym nieróżniący się od postów ulubionych marek, influencerów czy znajomych. Dzięki temu pierwsza bariera marketingu, czyli zainteresowanie, zostaje szybko i w prosty sposób złamana.
Narzędzia udostępnione przez Facebooka czy Instagrama pozwalają na ocenę skuteczności danych kampanii reklamowej i odpowiednie jej zarządzanie. Należy pamiętać, że zawsze coś można poprawić i nie można spocząć na laurach. Kampanię reklamową można uzależnić zarówno od wysokości budżetu – w momencie jego wyczerpania kampania ulegnie zakończeniu, lub w momencie osiągnięcia wcześniej założonego celu. To właśnie połączenie przedstawienia reklamy jako zwykły post z możliwością doboru odpowiedniej, interesującej nas grupy docelowej i późniejszego opracowania wyników kampanii czyni Social Media w dzisiejszych czasach najlepszym miejscem do reklamowania się w internecie.