Prowizje Allegro i innych pośredniczących w sprzedaży internetowej serwisów są coraz wyższe i skutecznie zaczynają odstraszać wiele sklepów internetowych, jednocześnie zachęcając do tworzenia własnych sklepów na swoich witrynach. Ma to mnóstwo plusów – od braku płacenia prowizji innym serwisom, aż po wzrost znaczenia marki i jej promocję w internecie.
Jak więc wypromować swój sklep internetowy i wspomóc jego pozycjonowanie?
Jest kilka czynników, na które możesz wpłynąć, by Twój sklep internetowy przynosił jeszcze większe zyski. Są to m.in.:
– Inwestuj w artykuły sponsorowane oraz ubiegaj się, by linki do produktów z Twojej strony były na wielu serwisach.
– Dbaj o odpowiednie opisy produktów, opisy kategorii, artykuły w sklepie internetowym, poradniki jak wybrać dany produkt, na czym się skupić – i od razu podawaj linki do produktów w Twoim sklepie internetowym (nie wszyscy od razu szukają gotowego przedmiotu do kupna, niektórzy chcą najpierw się dowiedzieć co warto wybrać, na co zwrócić uwagę). Wszystkie te treści powinny być tzw. SEO-Friendly, czyli pisane pod kątem połączenia wysokiej jakości tekstu z odpowiednim doborem słów kluczowych.
– Współpracuj z innymi sklepami i serwisami. Partnerstwo to zarówno Twoja obecność na ich serwisach, jak i odpowiednie linki wychodzące z Twojego sklepu internetowego. Obie te sprawy mają wpływ na pozycjonowanie serwisu w przeglądarce internetowej.
Brakuje Ci czasu? Współpracuj z agencją marketingu internetowego
Wiele osób nie ma wiedzy, chęci i czasu, by zajmować się pozycjonowaniem strony czy pisaniem artykułów czy opisów produktów i kategorii. Warto jest zatem zainwestować w odpowiednią agencję marketingu internetowego lub chociaż copywritera, który przygotuje odpowiednie treści na stronę. Nie jest to duży koszt, który będzie porównywalny z prowizjami zostawianymi w innych serwisach, jednak koszt ten pomoże zbudować Twoją markę i popularność, co będzie przez długi czas mogło zwiększać Twoje zyski ze sprzedaży.