Odpowiedni marketing w internecie jest dzisiaj kluczem do sukcesu. To właśnie w sieci większość osób wyszukuje wiele usług i towarów. W dobie ogromnej konkurencji i wysokiej jakości usług, zazwyczaj klient kupi tam, gdzie trafi najpierw. Dlatego tak ważne jest pozycjonowanie w internecie i odpowiednie kampanie reklamowe.
Zasady odpowiedniego marketingu internetowego
Przede wszystkim tworząc kampanię reklamową czy to w Google Ads czy na portalach społecznościowych – kluczem jest określenie docelowej grupy dla danej kampanii. Jeśli prowadzisz szkołę jazdy kategorii B – celuj w osoby młode, które niedługo kończą 18 lat. Jeśli prowadzisz salon sukien ślubnych – najlepiej skupić się na historii wyszukiwań użytkowników, jeśli ktoś wyszukiwał sal weselnych czy informacji o tym, jak zorganizować ślub – to właśnie do nich trzeba kierować swoje kampanie reklamowe. Dodatkowo kluczowy będzie wybór lokalizacji – jeśli sprzedajesz produkty w sklepie internetowym z dostawą, po prostu wybierz całą Polskę. Jeśli jednak świadczysz usługi na danym terenie lub posiadasz sklep tylko stacjonarny w danym mieście – ogranicz lokalizację wyświetlania się reklam do danego obszaru. Nie ma najmniejszego sensu, by reklamować skoki na Bungee w Warszawie wśród mieszkańców Trójmiasta, skoro oni mają to u siebie. Będą to pieniądze wydane na marne.
Gdzie się najlepiej reklamować?
No właśnie to jest pytanie kluczowe. Jeszcze do niedawna wszyscy reklamowali się za pomocą Google Ads, które umieszczało reklamy na stronach internetowych. Niestety poszło to w złym kierunku i wielu operatorów stron internetowych, by zarobić dodatkowe parę groszy, dodało tyle powierzchni reklamowych na swoich witrynach, że są one denerwujące. Znacznie lepiej jest reklamować się w Social Mediach. Tam kampanie reklamowe nie różnią się niczym od zwykłych postów influencerów, znajomych czy ulubionych, obserwowanych firm i marek. Takie podejście przełamuje pierwszą barierę, by w ogóle zachęcić klienta do zapoznania się z daną reklamą i dać sobie szansę przedstawienia atutów swoich produktów czy usług.