Prowadzisz stacjonarną firmę? Zadbaj więc o jej pozycjonowanie. Badania marketingowe wskazują, że 88% użytkowników w czasie 24 godzin od wpisania zapytania lokalnego w wyszukiwarce odwiedziło sklep lub skontaktowało się z firmą. Ponadto aż 82% osób sprawdza opinie o lokalnych biznesach. Już wyniki tych analiz pokazują jak niezbędna dla rozwoju stacjonarnej działalności jest inwestycja w pozycjonowanie.
Jakie działania podjąć w ramach pozycjonowania lokalnego?
O pozycjonowanie lokalne możesz zadbać na różne sposoby. Najlepiej zdecydować się na połączenie wielu rozwiązań, takich jak:
- stworzenie Profilu Firmy w Google (dawniej Moja Firma w Google),
- dodanie informacji o firmie w katalogach firmowych,
- projekt strony internetowej dostosowanej do SEO.
Profil Firmy w Google
Stworzenie Profilu Firmy w Google to wręcz konieczność – to w niej umieścisz wszystkie niezbędne dla potencjalnego klienta informacje, takie jak: lokalizacja, adres strony internetowej, godziny otwarcia, adres mailowy, opis działalności, zdjęcia i filmy. Uzupełnienie wszystkich danych nie zajmuje wiele czasu, ponadto publikacja wizytówki jest bezpłatna. Roboty Google sprawdzają Profil Firmy w Google, więc ma on też znaczenie dla pozycji przedsiębiorstwa w wynikach wyszukiwania.
Gdzie użytkownik zobaczy Twój Profil Firmy? Wizytówka wyświetli mu się w rezultatach wyszukiwania Google, zakładce Mapy i aplikacji Google Maps.
Pamiętaj też o tym, że klienci pozostawiają swoje opinie w Profilu Firmy. W przypadku lokalnych firm częściej publikują swoje recenzje miejsca niż w przypadku biznesów online. W wynikach wyszukiwania wyświetla się wizytówka, w której znajdują się nie tylko dane o firmie, lecz także opinie i gwiazdki przyznane przez klientów.
Katalogi firm lokalnych
Warto też zadbać o obecność swojego przedsiębiorstwa w katalogach firm – zarówno ogólnopolskich, jak i przypisanych do danej miejscowości lub regionu. Tym bardziej, że w wielu przypadkach zamieszczenie w nich informacji jest darmowe. Wizytówkę swojej firmy możesz uzupełnić o takie informacje jak: dane adresowe siedziby, e-mail, numer telefonu, adres strony internetowej, linki do kanałów w social mediach, dni i godziny otwarcia firmy.
Strona internetowa
Może się wydawać, że lokalne firmy nie potrzebują strony internetowej aż tak bardzo jak biznesy prowadzone wyłącznie online. Częściowo tak rzeczywiście jest, z drugiej strony jednak mnóstwo osób szukających usług w swojej miejscowości sprawdza informacje o nich w internecie.
W witrynie należy zadbać o przejrzystą prezentację takich danych jak: lokalizacja przedsiębiorstwa, mapa dojazdu, telefon i e-mail. W treściach na stronie powinny też znaleźć się frazy kluczowe związane z działalnością uzupełnione o nazwy miejscowości, np. fryzjer damski Kraków. Dzięki temu osoba, która będzie szukała konkretnych usług w zamieszkiwanej przez siebie miejscowości, trafi na odpowiednią stronę. Frazy lokalizacyjne powinny brzmieć naturalnie oraz nie występować w przesadnej liczbie w treściach.
Pamiętaj też, by strona wyświetlała się poprawnie zarówno na ekranach urządzeń stacjonarnych, jak i mobilnych. Tym bardziej, że według badań wiele osób podczas szukania lokalnych firm częściej korzysta ze smartfona niż z komputera.
Dlaczego warto pozycjonować lokalną firmę?
Działania SEO są ważne zarówno dla stacjonarnych przedsiębiorstw, jak i biznesów online. Pozycjonowanie lokalne wymaga jednak znacznie mniejszego nakładu pracy i czasu, ponieważ firma nie konkuruje z przedsiębiorstwami z danej branży działającymi na terenie całego kraju. Jej konkurencja ogranicza się do rynku lokalnego, na którym nie funkcjonuje aż tak ogromna liczba podmiotów jak na rynku krajowym lub globalnym. W związku z tym stacjonarna firma może szybciej osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty pozycjonowania i zyski finansowe. Ponadto im mniejszy wysiłek podczas prac SEO, tym niższe ich koszty.
Jeśli więc prowadzisz stacjonarną działalność i chcesz przyciągnąć więcej klientów, koniecznie zastanów się nad działaniami SEO dla swojej witryny. Możesz zdecydować się na usługi agencji marketingowej IBIF, w której specjaliści zajmują się pozycjonowaniem stron w Lublinie i poza nim. Ofertę sprawdzisz pod adresem: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.