Marketing w Social Mediach pomaga przełamać pierwszą barierę w dotarciu do klienta. Posty reklamowe nie różnią się wizualnie od wpisów znajomych, influencerów czy firm, które aktualnie obserwujemy. Porównując kampanię na Facebooku od tej z Google Ads – trafność będzie większa, ponieważ reklamy na witrynach internetowych są często denerwujące, zasłaniają treści i głównie irytują. Reklamy na Facebooku są często odbierane jako ciekawa treść, a niektóre wręcz zyskują popularność przez pomysłowość.
Jak prowadzić kampanię reklamową na Facebooku?
Facebook udostępnia użytkownikom wiele narzędzi reklamowych, które są bardzo skuteczne. Oprócz możliwości dotarcia do wielu potencjalnych klientów przy pomocy podobnie wyglądającej do zwykłego postu reklamy, możemy dopasować grupę docelowych odbiorców w zależności od wieku, wykształcenia, lokalizacji, zawodu, zainteresowań czy nawet wyszukiwań w internecie. Dzięki temu reklamy są dopasowane do użytkownika i jeśli ktoś często podróżuje – otrzyma oferty biur turystycznych, jeśli ktoś kończy 18 lat, wyświetlą mu się kampanie reklamowe szkół jazdy kategorii B, zaś gdy ktoś jest zaręczony i szuka informacji o ślubie – otrzyma reklamy targów ślubnych, salonu z garniturami i sukniami ślubnymi czy oferty wynajmu sal na wesele. Dzięki temu reklamy na Facebooku mogą być do bólu skuteczne i często przekładają się stosunkowo niskim kosztem na spore zyski i rozreklamowanie swojej marki.
Kluczowym aspektem w kampaniach reklamowych na Facebooku są ponoszone koszty. Jest to bardzo ciekawe rozwiązanie, ponieważ możemy zarówno określić maksymalny budżet, po którego osiągnięciu zakończy się kampania reklamowa, lub dany cel jaki nas interesuje. Dzięki temu będzie łatwo później przeliczyć opłacalność kampanii reklamowej i prostsze będzie odpowiednie zarządzanie nią w przyszłości. Odpowiednie narzędzia przygotowane przez Facebooka pokazują dużo informacji, dzięki czemu możemy kalkulować i wprowadzać różne zmiany oceniając ich efekty.
Dopasowanie reklam do grupy docelowej robi wrażenie. W końcu facebook ma dostęp do danych takich jak wiek, zainteresowania itd.