Marketing w Social Mediach od pewnego czasu zaczął odgrywać kluczową rolę zarówno dla dużych, światowych marek, jak i małych, lokalnych przedsiębiorców. Zdecydowały o tym przede wszystkim dwa względy – po pierwsze jest to ogromny rynek, użytkownicy spędzają na portalach społecznościowych ogrom czasu. Po drugie świetnie dopasowane kampanie reklamowe, możliwości marketingowe i analizy, ale przede wszystkim forma reklamy. Na Facebooku czy Instagramie nie uświadczymy nahalnych, denerwujących, wyskakujących banerów reklamowych, które zasłaniają pożądane treści – nie! Nie tędy droga dobrego marketingu. Na portalach społecznościowych, by zauważyć reklamę nie trzeba zasłaniać nią treści, ponieważ to one są pożądaną treścią przez użytkowników. To jest klucz do sukcesu. Treści reklamowe nie różnią się niczym od zwykłego postu znajomego, influencera czy ulubionej marki.
Kampanie reklamowe Instagrama i Facebooka umożliwają przede wszystkim bardzo szczegółowy wybór grupy docelowej. Można wybrać wiek osób, którym wyświetlać będą się materiały reklamowe, płeć, zawód, wykształcenie czy zainteresowania. Materiał reklamowy nie musi być standardowym, nudnym banerem. Może to być zwykły post, może to być zdjęcie promujące jakiś produkt z opisem, a może być to nawet film. Ile razy oglądając filmy na Facebooku zorientowałeś/zorientowałaś się, że ten film, który był taki świetny i Cię rozśmieszył to była reklama jakiegoś produktu? Istnieje wiele takich produkcji reklamowych, które robią furorę w sieci a co za tym idzie – produkt odnosi ogromny sukces sprzedażowy.
Marketing w Social Mediach daje dużo większe możliwości niż zwykłe wykupienie Google Ads i pojawianie się denerwujących banerów zasłaniających treści. Tutaj można nawet w postach reklamowych nawiązać w komentarzach z użytkownikami rozmowy, można potraktować reklamę jak zwykły post. To jest kluczowe podejście do marketingu, które ostatnimi laty bardzo mocno zmieniło rynek i ułatwiło marketing, a duża możliwość dopasowania kampanii reklamowych pozwala na korzystanie z niej zarówno światowym markom, jak i małym, lokalnym przedsiębiorcom.
Ludzie są uzależnieni od social medią i spędzają na nich masowo czas, więc oczywiście jest to kluczowe medium.